-->
 
   BMW E63 645Ci *INDIVIDUAL*
 






 
 

11

 

ENTER - EINTRETEN

 BMW E63 ...

Der BMW E63 war ein Coupé der 6er-Reihe von BMW. Er basiert auf der Plattform des E60 aus der 5er-Reihe und wurde im August 2003 auf der IAA Frankfurt als Nachfolger des 1999 eingestellten 8er-Coupés E31 vorgestellt.

Die Bezeichnung „6er“ stammte von der 1989 eingestellten Baureihe E24. Alle Modelle des E63 waren ab 2004 unter der internen Bezeichnung E64 auch als Cabrio lieferbar.

Im Juli 2010 wurde die Produktion der 6er-Reihe beendet. Der Nachfolger F12 ist als Cabrio im Frühjahr 2011 auf den Markt gekommen. Das Coupé folgt im Herbst 2011.

 

 MODELLPFLEGE ...

Am 24. September 2007 kam die überarbeitete 6er-Reihe auf den Markt. Des Weiteren wurden zwei neue Motoren eingeführt:

  • der Sechszylinder mit Benzindirekteinspritzung 200 kW (272 PS) aus dem 3er und 5er
  • der Biturbo-Sechszylinder-Diesel aus dem 335d bzw. 535d mit 210 kW (286 PS). Mit dieser Motorisierung beschleunigte das Fahrzeug in unter sechs Sekunden von 0 auf 100 km/h. Den Diesel gab es ab 72.500 Euro.

Der Achtzylinder wurde nur geringfügig überarbeitet. Er soll fünf Prozent weniger Kraftstoff verbrauchen. Die Reduktion lag am „Efficient-Dynamic“-Paket. Neben den Motoren wurde auch das Außen- und Innendesign leicht verändert.

 

 ENGINE ...

The base engine is a 3.0 L (2996 cc) straight-6 N52 engine, not offered in the United States or Canada, producing 190 kW (258 PS; 255 hp) at 6600 rpm and 300 N·m (220 lb·ft) of torque from 2500–4000 rpm (in the 630i).

There is also a 4.4 L (4398 cc) V8 making 245 kW (333 PS; 329 hp) and 450 N·m (330 lb·ft) of torque at 3600 rpm (in the 645Ci). The V8 in the 645Ci is the N62 engine, shared with the 545i and 745i, with BMW's Valvetronic valve timing system. This is an all aluminum engine with 4 valves per cylinder.[3] In the renamed 650i, BMW increased the V8's displacement to 4.8 liters, producing 268 kW (364 PS; 359 hp) at 6300 rpm and 487 N·m (359 lb·ft) of torque at 3400 RPM.[4]

In Europe, a diesel engine is offered in the 635d. This has the same 3.0 L6 twin turbo diesel engine as in the 535d and 335d. It has 286 hp (213 kW) at 4400 rpm and 580 N·m (430 lb·ft) of torque available at 1750 rpm.

Transmission choices are either a 6-speed manual or 6-speed automatic "Steptronic". For the high-performance M6, the 7-speed Getrag SMG III single-clutch semi-automatic transmission was initially the only transmission but it later became optional a year afterward when a 6-speed manual unit was made available. The SMG III also was optional on V8-engined 6-Series (645Ci/650i) until after the 2008 model year.[5]

Various auto tuners offer aftermarket products for the BMW E63/E64 that include improved engine software, throttle bodies, and exhaust sets that improve horsepower through the power band.

 

   Champ Productions  •  Austria